Dorești să îți începi propria afacere ca asistent în brokeraj și nu știi de unde să începi? Fie că ai deja o afacere care te pune în contact cu potențiali clienți sau vrei să îți începi propriul business, în acest articol vei afla tot ce trebuie să știi dacă vrei să începi să profesezi ca  asistent în brokeraj.

Dețin un business

Vreau business-ul meu

Atunci când ne gândim la cei mai de succes asistenți în brokeraj primele exemple care ne vin în minte sunt afacerile deja existente care, în paralel cu activitatea aferentă domeniului lor de activitate, au ales să desfășoare și activități de asistență în brokeraj.

O societate comercială care se ocupă cu livrarea de produse sau servicii propriilor clienți are un avantaj important atunci când își începe activitatea de asistență în brokeraj: are posibilitatea de a vinde polițele de asigurare atât clienților deja existenți și potențialilor clienți care le trec pragul.

Când ai deja afacerea ta, nu trebuie să îți mai bați capul cu cheltuielile de început de drum.

Un alt avataj este că, atunci când ai deja afacerea ta, nu trebuie să îți mai bați capul cu cheltuielile de început de drum: înființarea firmei, chiria sau contabilul. Îți investești resursele doar în activitatea de a vinde polițele și de a îți genera un profit suplimentar.

Tot ce trebuie să faci este să adaugi un CAEN nou 6622 – activități ale agenților și brokerilor de asigurări și care să îți permită să începi să generezi un venit suplimentar semnificativ.

Ce fel de afaceri sunt compatibile cu activitatea de asistent în brokeraj?

1. Service Auto – pentru că intră în contact cu mulți posesori de autoturisme ce au datele mașinii la îndemană. Prin urmare, service-urile auto pot oferi clienților confortul de a rezolva și problema asigurărilor RCA și CASCO, direct la service.

2. Stații ITP – pentru că ITP-ul nu se poate face fără asigurare RCA valabilă. Pentru situațiile in care un șofer uită să își verifice polița și o are expirată dar și pentru toate celalalte situații în care clienții au nevoie de asigurări, stațiile ITP sunt unii din cei mai de succes asistenți în brokeraj specializați pe auto. Este un serviciu suplimentar pentru care mulți clienți vă vor fi recunoscători.

3. Spălătorii auto – pentru că, la fel ca service-urile auto, intră în contact cu mulți posesori de autoturisme ce au datele mașinii la îndemână. Acești clienți își pot achiziționa asigurările, fie cu RCA sau CASCO, în timp ce așteaptă să li se spele mașina.

4. Evaluatori bunuri imobile și mobile – pentru că au un business care implică discuții cu mulți posesori de autoturisme și imobile. Evaluatorii de bunuri imobile și mbile pot să le ofere clienților lor și posibilitatea achiziționării produselor de asigurare pentru bunurile respective.

5. Vânzări auto noi + second hand – pentru că în momentul vânzării, dealer-ul auto trebuie să îi predea cumpărătorului și actele auto. Mașina nu are voie să iasă pe porțile showroom-ului fără asigurarea RCA valabilă. Devenind asistent în brokeraj, un dealer auto poate să anticipeze nevoile clienților și să le ofere un pachet complet de servicii, predând documentația completă, ce cuprinde polița RCA și CASCO.

6. Societăți de leasing –  pentru că în sistem de leasing, clientul este obligat să aibă o poliță CASCO. De cele mai multe ori, este mai comod pentru acesta să o achiziționeze direct de la societatea de leasing atunci când semnează contractul.

7. Agenții de turism –  pentru că majoritatea oamenilor care pleacă în străinătate în vacanță doresc să se și asigure pe durata călătoriei. Agențiile de turism pot oferi clienților asigurări medicale de călătorie atât contra cost sau ca beneficiu la achiziționarea vacanței.

Aceste domenii sunt foarte compatibile cu activitatea de asistent în brokeraj, însă nu sunt singurele. Atâta timp cât business-ul tău te pune în contact cu oameni, merită să devii și asistent în brokeraj în timp ce îți întreprinzi activitatea obișnuită. 

Toți oamenii cu care interacționezi au proprietăți, case, mașini, familii și afaceri pe care doresc să le asigure. Rolul tău va fi să le prezinți faptul că pot încheia polițele și la tine în locație.

Ce presupune activitatea de asistență în brokeraj?

La o cafea ți-am spune simplu: Asistentul în brokeraj intermediează vânzarea polițelor pentru brokerul de asigurare/reasigurare în schimbul unui comision avantajos.

La o întâlnire business s-ar putea să îți formalizăm puțin prezentarea: Asistentul în brokeraj este o persoană fizică sau juridică care, în baza unui contract cu un broker de asigurare/reasigurare, este împuternicit să intreprindă toate activitățile necesare pentru a îndeplini mandatul de brokeraj.

Brokerul împuternicește și autorizează asistentul în brokeraj să identifice segmentul de persoane fizice și juridice asigurabile și să ofere, să negocieze și să încheie contracte de asigurare pentru aceștia, în schimbul obținerii unui comision stabilit.

În cazul în care deja ai un job sau ești constrâns de orice alte responsabilități, îți poți începe activitatea de asistent în brokeraj part-time, ca modalitate de a îți asigura un venit suplimentar.

Să devii asistent în brokeraj nu implică o investiție financiară majoră.

Mulți asistenți în brokeraj au început part-time și au trecut, treptat, la a profesa full-time. Această flexibilitate a programului este unul din cele mai mari avantaje pe care le ai ca asistent în brokeraj.

Să devii asistent în brokeraj nu implică o investiție financiară majoră. Atâta timp cât ești profesionist și determinat să îți atingi target-ul, poți profesa de oriunde.

După o prospectare a potențialilor clienți și a prezentării de servicii către aceștia, ai nevoie doar de un laptop cu acces la internet și o imprimantă care să îți permită ofertarea și emiterea polițelor de asigurare.

Mai concret, asistentul în brokeraj are următoarele responsabilități:

  • Prospectează permanent piața pentru identificarea de clienți noi și pentru creșterea cotei de piață a serviciilor și produselor companiei,
  • Promovează și vinde produsele brokerului, clienților din portofoliu,
  • Participă activ la realizarea target-ului lunar,
  • Oferă asistență și asigură consultanță clienților din portofoliu, atât înainte cât și după vânzare,
  • Crează și menține o imagine favorabilă a companiei în fața clienților.

Trăsăturile de caracter care definesc un asistent în brokeraj de succes sunt:

  • Spirit antreprenorial,
  • Ambiție și dorință de afirmare,
  • Personalitate prietenoasă și comunicativă,
  • Abilități de negociere,

Dacă te consideri o persoană deschisă și poți identifică și înțelege nevoile clienților, atunci vei găsi soluțiile ideale pentru aceștia și vei avea succes ca asistent în brokeraj.

Ce trebuie să știi dacă vrei să îți începi afacerea în domeniul asistenței în brokeraj


1. De ce calificări am nevoie pentru a deveni asistent în brokeraj?

Pentru a putea începe activitatea de asistență în brokeraj, trebuie să obții o calificare prin parcurgerea cursului și promovarea examenului de calificare profesională în domeniul asigurărilor („CPA”). Cursul îl poți face chiar online.

Ulterior promovării examenului CPA vei primi o diplomă ce atestă promovarea examenului.

Noi te putem asista și ghida pe tot parcursul acestui proces și îți punem la dispoziție cunoștințele noastre pentru orice nelămurire.

Pe lângă certificatul de atestare profesională trebuie să îndeplinești următoarele condiții:

  •  Să fii absolvent de liceu, cu diplomă,
  • Să nu ai cazier judiciar pentru infracțiuni contra patrimoniului sau pentru infracțiuni prevăzute de legislația financiar-fiscală,
  • Să ai o reputație bună.

2. Mi se va face training dacă nu am cunoștințe anterioare sau experiență în domeniu?

După promovarea examenului de calificare profesională în domeniul asigurărilor, vom stabili întâlniri și vom organiza training-uri, astfel încât să poți începe să îți formezi un portofoliu de clienți și să îți începi activitatea de intermediere.

Training-uri se vor face periodic, uneori împreună cu partenerii noștri de la societățile de asigurări sau cu alți parteneri strategici, în funcție de perioadă sau tipul de management ales de tine.

Training-urile vor fi bazate pe tehnici de vânzare și pe metode de dezvoltare a portofoliului propriu.

Pentru a ne asigura că ai tot suportul necesar, vei avea la dispoziție un consultant din cadrul societății noastre care te va asista pe tot parcursul pregătirii.

3. Care este comisionul unui asistent în brokeraj?

Comisionul unui asistent în brokeraj este calculat ca procent din prima de asigurare intermediată.

Comision atractiv încă de la început.

Ca asistent Mira Solutions Broker ai acces la un sistem care îți permite să îți mărești constant procentele de comisioane pe care lucrezi, în funcție de rezultatele obținute.

Asistenții în brokeraj care colaborează cu Mira Solutions Broker evoluează constant diversificandu-și tipul produselor intermediate și structura portofoliului. Odată cu creșterea portofoliului, crește și comisionul pe care il primești.

4. Care este investiția inițială și când se aproximează că o voi recupera? 

Investiția inițială reprezintă suma de bani pe care o aloci în înființarea unei societăți de asistență în brokeraj.

Îți recomandăm să alegi înființarea unei societăți cu răspundere limitată “S.R.L.” cu obiect de activitate „activități ale agenților și brokerilor de asigurări.”

Poți alege, bineînțeles, varianta de a profesa ca PFA.

Vei mai avea nevoie de un PC/laptop cu acces la internet și de o imprimantă pentru printarea polițelor.

5. Când să mă aștept să câștig bani din activitatea de asistent de brokeraj dacă mă dedic full time?

Din experiența noastră, asistenții în brokeraj încep să câștige bani imediat ce își încep activitatea.

Câștigurile sunt direct proporționale cu timpul și munca pe care o investești.

Noi ne asumăm să îți acordăm tot sprijinul în dezvoltarea unui portofoliu propriu și să găsim impreună metode de a îți dezvoltă afacerea.

Parteneriatele pe care le avem cu asistenții în brokeraj Mira Solutions Broker sunt bazate pe încredere și pe suport reciproc.

Considerăm că este important să ne implicăm activ în relația cu asistenții pentru că astfel ne asiguram că ambele părți au succes.

Ne plac oamenii muncitori pentru că și noi ne dedicam 100% muncii noastre, însă ni se pare important nu doar să muncești cât și CUM muncești, prin urmare cultivăm un mediu de afaceri bazat pe etică , profesionalism și comunicare.

Dacă te regăsesti în aceste valori și consideri că putem face echipă bună, nu ezita să ne contactezi.

Ne poți suna la  0786 383 901 sau ne poti trimite un mail la adresa contact@mirabroker.ro

Sau ne poți contacta prin formularul de mai jos!

Ai întrebări sau observații referitoare la acest articol?
Lasă-ne un comentariu.